FOLLOWERS NASYID2U

Friday, December 24, 2010

Raja Syahdu Dari Renggo

Jika dulu beliau terkenal dengan lagu-lagu rock dan balada namun takdir Allah telah mengubah segalanya. Kepada peminat kumpulan Arrow sudah pasti ingat akan lagu Niat Hati Tak Nak Berpisah dan Tak Suka Tak Apa.

Selepas menyepi untuk tempoh yang lama, vokalis Arrow,Renggo membuat kejutan apabila menyertai Parti Islam SeMalaysia (PAS) pada awal 2009 lalu. Serentak dengan penyertaan tersebut, Renggo melancarkan album sulung dakwahnya,Pesan Tok Guru.


Dan kini, Renggo terus melangkah ke hadapan dengan menerbitkan album terbarunya, Raja Syahdu. Menariknya, kemunculan Renggo kali ini turut diiringi kumpulan Maharaja sebagai pemuzik. Maharaja (Islamic Rock Group) dianggotai Wan Screen dan Haiqal Rodney.

Renggo yang diberi jolokan Raja Syahdu juga masih aktif dalam pelbagai persembahan sama ada membabitkan pentas hiburan dakwah ataupun anjuran gerakan-gerakan Islam serta kerajaan-kerajaan negeri.

Walaupun tampil dengan imej baru,namun Renggo masih mempunyai peminat tersendiri. Difahamkan jualan album Raja Syahdu amat memberangsangkan walaupun dijual secara terus kepada peminat.

Album Raja Syahdu mengandungi 7 buah lagu. Menariknya,album ini mengandungi lagu-lagu berunsur dakwah serta balada dan rock. Lagu-lagu yang terdapat dalam album ini ialah Esa (metal), Bismillah, Mencari Jalan Pulang, Atas Nama Cinta, Ibuku Syurgaku, Pahit Tak Ku Buang Manis Tak Ku Telan dan Jom Solat (bonus track). Lagu Esa merupakan nyanyian semula dalam versi rock.Lagu tersebut turut terdapat dalam album Pesan Tok Guru.

Dapatkan segera album Raja Syahdu dipasaran. Album terbitan Red Button Production ini boleh didapati melalui show-show Renggo atau Facebook (taip Maharaja atau Yusri Yusuf).

sumber:
studiokini

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...