FOLLOWERS NASYID2U

Sunday, December 19, 2010

Album Baru Generasi Harapan

Generasi Harapan Berpower Dalam Album

Generasi Harapan terus melangkah ke hadapan dengan menerbitkan album terbaru. Kali ini mereka tampil dengan album baru berjudul Power Kaabah. Difahamkan album ini merupakan album kedua atas nama Generasi Harapan (GH) selepas album Allah Itu Maha Besar Islam Itu Maha Benar.

Kumpulan yang terdiri daripada adik-beradik hasil sistem poligami ini, nyata membawa kelainan dalam album kali ini. Mereka semakin 'power' dalam album Power Kaabah.

Album terbitan Global Ikhwan Sdn Bhd dan diedarkan oleh Ikhwan Distribution ini memuatkan 13 tracklist. Dimulakan dengan monolog 1, dan diikuti oleh lagu pertama,Power Kaabah. Setiap lagu akan diselang selikan bersama monolog.Antara lagu-lagu yang menarik ialah Power Kaabah, Cahaya, Rahsia dan Madinah Munawwarah.

Hasil jualan album ini cukup membanggakan. Difahamkan,cetakan pertama album Power Kaabah telah habis dijual dan kini masuk ke cetakan kedua pula. Walaupun dijual secara terus kepada peminat,namun ia tak menghalang para peminat untuk mendapatkan album ini.

Sedikit mengenai GH, mereka merupakan kumpulan nasyid bertaraf antarabangsa dan kerap-kali mengadakan persembahan di negara-negara luar.

Mungkin ramai masih ingat akan kumpulan Mawaddah. GH boleh dikatakan kumpulan yang sama dengan Mawaddah namun Mawaddah lebih kepada kumpulan yang terdiri daripada pelbagai anggota manakala GH adalah kumpulan adik-beradik. Secara mudah, GH adalah Mawaddah dan Mawaddah tidak semestinya GH.

Kepada yang berminat untuk memiliki,sila hubungi pengurusan GH/Mawaddah di laman web Mawaddah atau laman Facebook Mawaddah. Pra-dengar album ini boleh didapati di laman rasmi Mawaddah

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...