FOLLOWERS NASYID2U

Sunday, April 17, 2011

Ku Mohon RahmatMu Dari Generasi Harapan 2 (GH2) :: Studiokini

Generasi Harapan, bukanlah satu nama baru dalam dunia nasyid. Malah jika peminat nasyid mengikuti perkembangan kumpulan Mawaddah,mereka pasti akan tahu kewujudan Generasi Harapan.

Tapi Generasi Harapan 2 (GH2) ini berbeza sedikit. Jika GH dianggotai oleh adik-beradik anak Allahyarham Ustaz Ashaari Muhammad termasuk lelaki dan wanita, tapi GH2 ini terdiri daripada semua kaum Adam.

Tidak dapat dipastikan apakah perbezaan GH2 dengan GH. Yang pasti mereka dari rumpun sama, iaitu Mawaddah. Dulu Mawaddah sendiri terdiri daripada Mawaddah Puteri, Mawaddah Kecil dan Mawaddah Putera. Nama Mawaddah mungkin tidak digunakan lagi untuk masa sekarang. Mungkin atas nama re-brand.

GH2 yang ditubuhkan pada tahun 2009 tampil dengan album sulung (menurut kumpulan tersebut sendiri) berjudul Ku Mohon RahmatMu. Album yang memuatkan 9 buah lagu ini diterbitkan oleh Bestari....

Harga bagi pasaran Malaysia ialah RM19.90. Semua lagu dalam album ini lebih menyentuh kepada kecintaan kepada Rasulullah kerana rakaman album ini dibuat dalam bulan Rabiul Awal.

Kepada yang berminat, layari laman Facebook Mawaddah International untuk dapatkan album ini. Atau layari juga laman rasmi GH2 [klik sini].

sumber:
studiokini

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...