FOLLOWERS NASYID2U

Monday, April 4, 2011

Kita Berbeza - Demascus:: Studiokini

Setiap manusia dilahirkan dengan kelebihan dan kelemahan masing-masing. Istilah mudah, kita memang ada perbezaan. Itulah mesej yang cuba disampaikan oleh Demascus dalam album mereka, Kita Berbeza.

Demascus merupakan salah sebuah kumpulan baru yang tampil dengan konsep yang berlainan dengan artis-artis hiburan alternatif yang lain.

Malah Demascus dilihat akan menjadi antara kumpulan alternatif yang mampu maju ke hadapan, sama seperti Mirwana. Konsep Demascus yang universal, dan liriknya yang mengandungi nasihat akan membolehkan kumpulan ini mendapat tempat kelak.

Album Kita Berbeza dijangkan memuatkan 6 buah lagu. Lagu-lagu yang terkandung dalam album tersebut ialah:

KITA BERBEZA
Lagu yang penuh dengan mesej bermakna. Demascus cuba menyampaikan bahawa manusia sememangnya berbeza namun boleh disatukan. Track permulaan yang mampu menaikkan nama Demascus dan antara lagu pilihan penulis.

MENGEJAR SEMPURNA
Lagu motivasi yang disampaikan secara duet bersama Ikram (Mirwana). Lagu ini berentak slow tapi bersemangat dari segi liriknya.

HADIRMU (PIANO)
Lagu ini menggunakan muzik piano. Berentak slow dan turut mengandungi kata-kata motivasi. Genre? Nak kata nasyid pun tak, bukan nasyid pun tak. Yang penting, dakwah. Tidak pasti lagu ini ditujukan kepada ibu bapa, rakan atau insan lain.

MASIH BELUM BERAKHIR
Lagu ini bermula dengan muzik rancak.Memang memotivasikan diri untuk bangkit dari jatuh. Memang best lagu ni terutama bila frust dalam melakukan sesuatu perkara.

SELAMANYA
Sedikit mengantuk lagu ni. Berentak balada.Tapi best. Cuma lirik susah nak faham. Tak sesuai dengar lagu ni waktu nak buat kerja. (^_^).

HADIRMU
Sama ja komen dengan versi piano.

Secara umum, Demascus memang berbeza dengan kumpulan lain. Dan Demascus mampu pergi jauh. Nantikan kemunculan album Kita Berbeza.

sumber:
studiokini

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...