FOLLOWERS NASYID2U

Monday, October 15, 2012

Album Terbaru Hijjaz Records::The Best Of Hijjaz Records Artiste


Hijjaz adalah satu nama besar yang tak perlu lagi diperkenalkan. Sejak 1997, mereka bukan sahaja bertanggungjawab merintis dunia nasyid kotemporari bersama Raihan Dan Rabbani, malah turut membuka jalan yang luas kepada lebih lima penasyid lain yang bernaung dibawah Hijjaz Records.
Walau industri muzik tanah air masih gawat dan suram, namun mereka tetap bersemangat berkarya, terutama dalam mengetengahkan bakat-bakat bau yang dilihat mampu memeriahkan lagi  industri tanah air.
Terbaru, mereka menerbitkan sebuah kompilasi khas, The Best Of Hijjaz Records Artiste’ yang menampilkan koleksi terbaik artis naungannya yang dibarisi oleh Hijjaz, Inteam, UNIC, Mestica, Ae-man, Suhaimi Saad, Diana Naim, Saujana, Azhan dan Amar.
Menurut kenyataan media yang dikeluarkan oleh pihak Hijjaz Records album yang mengandungi 17 lagu ini turut menampilkan dua buah lagu iaitu Selagi Ada Waktu (Hufaz) dan pendatang baru, Damia dengan lagu Duhai Hati yang diberi nafas baru.
“Jika diperhatikan, lagu-lagu yang  dihimpunkan dalam The Best of Hijjaz Records Artiste adalah merupakan lagu-lagu hits setiap artis nasyid yang ditampilkan dan HRSB mengambil kira kualiti dan susunan track demi track menjadikan album ini album kompilasi terbaik nasyid yang dihasilkan”Ujar jurucakap Hijjaz Records Sdn Bhd, Norfaezah Nasrudin.
Menurutnya lagi, seleksi lagu yang termuat didalam kompilasi ini bukanlah yang selalu diputarkan di radio, namun ia dipilih berdasarkan kekuatan yang ada pada lagu itu sendiri.
Lagu-lagu yang dimuatkan dalam album ini adalah :

  1. Belaian Ibu – Hijjaz.
  2. Selagi Ada Waktu -Hufaz ( Artis Baru )
  3. Ku Milikmu – Azhan Atan
  4. Anak Soleh – Ae man
  5. Layar Keinsafan – Mestica
  6. Kembara – Saujana
  7. Langkah Tercipta – UNIC
  8. Zapin Zikir – Suhaimi Saad
  9. Bicara Kata – Inteam
  10. Sebuah Pertemuan – UNIC
  11. Kalimah Utama – Hijjaz
  12. Wajah Suci – Mestica
  13. Epilog Rindu – In-Team
  14. Amani – Amar
  15. Lukisan Hati – Diana Naim
  16. Kembara Ilmu – Suhaimi Saad
  17. Duhai Hati (versi baru) – Damia (Artis Baru)

Sesuai bagi peminat industri nasyid, dapatkanlah album ini di pasaran dengan harga
RM 25.90.

sumber: munsyeed.com
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...