FOLLOWERS NASYID2U

Sunday, October 14, 2012

Album terbaru Destiny berjudul Rindu


Kumpulan nasyid Destiny,  yang ditubuhkan pada akhir tahun 2009 pernah popular dengan lagu Hati Kata Rindu. Mereka masih kekal terdiri daripada 4 orang ahli iaitu Rizal, Yusof, Saufie dan Rozi. Kini mereka telah muncul kembali dengan album kedua yang berjudul Bersama Rindu.

Album Destiny Bersama Rindu
Album ini menampilkan 13 buah  lagu.  Terdapat 5 buah lagu manakala yang lain adalah bacaan hadis, sajak, zikir munajat, bacaan ayat al-Quran dan alunan azan. 5 buah lagu tersebut adalah; 1. Cinta Sepi Indah, 2. Bersama Rindu, 3. Kata Maaf, 4. Tandus, 5. Kelopak Sirna. Istimewanya lagu Kelopak Sirna ini adalah hasil ciptaan saudara Yusof Destiny sendiri. Selain itu, komposer yang terlibat dalam pembikinan album kedua Destiny ialah Fitri Haris dan Epy Mespedo, manakala lagu dan gubahan muzik juga hasil dari idea Destiny sendiri.
Untuk pengetahuan para peminat Destiny, album ini mula diedarkan pada penghujung September lalu ke seluruh Malaysia oleh Syarikat Wsdom Mind. Sesiapa yang ingin mendapatkan album kedua Destiny bolehlah mendapatkannya secara online, dengan menghantarkan maklumat nama, nombor telefon serta alamat ke inbox Destiny Nasyeed di Facebook.
Dibawah ini adalah sebuah video klip sulung Destiny yang berjudul Arah, yang menggunakan konsep drama dalam lagu. Lagu ini keseluruhannya adalah ciptaan Bazli UNIC. Selamat menonton! :-) -NK

sumber: nasyidkini
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...