FOLLOWERS NASYID2U

Sunday, December 19, 2010

Komuniti Teman Inteam Terap Demokrasi Dalam Memilih AJK

Kelab Peminat kumpulan Nasyid Inteam sedang dalam proses untuk memilih ahli jawatankuasanya yang baru. Kelab yang dikenali sebagai Komuniti Teman Inteam (KTI) itu meneruskan tradisi mereka melalui undian.

Apa yang menarik, proses undian ini mirip dengan sistem demokrasi di Malaysia dimana ia turut melibatkan proses penamaan calon, proses berkempen dan pengundian. Malah, anggota kumpula nInteam dan pihak IRSB sendiri terlibat secara langsung dalam proses pengiraan undi ahli jawatan kuasanya.

Menurut salah seorang anggotanya, Muhammad Hazamin Harun, Berdasarkan format pilihanraya sebelum ini, sistem cadangan atau penamaan calon akan dibuat secara terbuka manakala sistem undian akan diadakan menggunakan PM (private message) kepada pihak Inteam.

“Setiap cadangan hendaklah mendapat sokongan ahli KTI yang lain sekurang-kurangnya 2 orang penyokong untuk diterima. Semua jawatan adalah terbuka untuk sesiapa saja warga KTI samada yang telah memegang jawatan atau belum.”

Sesi mengundi akan diadakan dua minggu terakhir bulan ini, setelah senarai nama-nama calon dikeluarkan secara rasmi. Pihak mereka juga berharap agar para pengunjung KTI yang mencecah jumlah hampir 12530 dapat memeriahkan lagi pemilihan Ahli Jawatankuasa yang mirip sistem pilihanraya ini.

sumber:

munsyeed.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...