FOLLOWERS NASYID2U

Thursday, December 30, 2010

Konsep Klasikal Tunjang Album Baru Mestica

Karya-karya kumpulan nasyid Mestica sememangnya ditunggu-tunggu oleh ramai peminat nasyid. Konsep pelbagai yang sering dimuatkan dalam setiap album mereka membuatkan ramai yang menantikan setiap karya yang dihasilkan oleh kumpulan ini terutamanya para peminat setia mereka.

Ketika ditemui Munsyeed.com, salah seorang ahlinya, Muhammad Razin Che Mud menjelaskan bahawa mereka kini sedang rancak menyiapkan album keempat mereka di studio.

“Setakat ini, empat lagu sudah siap manakala baki enam lagu lagi masih dalam proses rakaman. Insyaallah kalau tiada apa-apa halangan, album terbaru kami akan menjengah di pasaran pada Februari 2011:”Ujar Razin.

Ketika ditanya mengenai konsep yang bakal diketengahkan dalam album ini, Razin menjelaskkan bahawa mereka memilih genre klasikkal sebagai tunjang di dalam rilisan kali ini. Menurutnya, ia seiring dengan kematangan yang banyak mendewasakan kumpulan tersebut.

Antara composer yang terlibat dalam pembikinan album yang masih belum bertajuk itu ialah Dakmie, Isman Hijjaz dan Mestica sendiri. Tambahnya lagi, album ini akan diterbitkan sendiri melalui Mestica Production manakala Nasyeed.Com akan bertindak sebagai pengedar.

“Single terbaru kami yang bertajuk Istikarah akan dimuatkan dalam sebuah kompilasi terbitan Nasyeed.com. Insyaallah, mungkin dalam seminggu dua ini, kami akan letakkan lagu tersebut di dalam Youtube”Kata Razin.

Kumpulan yang terdiri daripada Mohd Khairulnizam Zainol, Muhamad Razin Che Mud, Khalil Khusairi Tarmizi dan Shaiful Izzuddin Mohammad itu telah menghasilkan tiga buah album iaitu Sendu Sendawa (2003), Layar Keinsafan (2004) dan Badar 313 (2007) bersama Hijjaz Records. MUNSYEED.COM

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...