FOLLOWERS NASYID2U

Monday, May 2, 2011

Kenali Artis A.R.M.A.D.A



Siapa dan apa itu A.R.M.A.D.A?

A.R.M.A.D.A ialah sebuah kumpulan anak muda yang terdiri daripada 5 orang anggota iaitu Aizuddin, Aidil, Shairazi, Izan dan Hafiz. Ditubuhkan pada awal Mac 2010 dan mencuba nasib dalam FNK (Festival Nasyid Kebangsaan) dalam kategori Moden tahun 2010. A.R.M.A.D.A bermaksud [Alunan.Rima.Muzik.Ada.Dalam.Agama]. Bagaimanapun A.R.M.A.D.A akan melalui proses penjenamaan semula berikutan terdapat band di Indonesia juga bernama ARMADA. Tunggu dan lihat. konsep muzik A.R.M.A.D.A?


A.R.M.A.D.A tidak meletakkan sesuatu genre sebagai konsep kerana cuba untuk meresapi pelbagai genre muzik. Mencuba hampir semua genre moden termasuk R&B, Jazz, Latin, Bebop, Rock dan Metal sehingga ke elemen tradisi mengikut kesesuaian lagu termasuk elemen Choral, Tenor Bass Vocal, Classical dan Acapella.


A.R.M.A.D.A kini berkoloberasi bersama Az-Zikr iaitu kumpulan nasyid Tradisi daripada Batu Pahat, Johor di bawah naungan SeeSharpMinor. Bergerak bersama tiga kumpulan sekaligus menjadikan pengurusan dan kondusi A.R.M.A.D.A menjadi utuh berikutan A.R.M.A.D.A masih baru dalam dunia nasyid ini berbanding Az-Zikr dan SeeSharpMinor.


untuk kenali A.R.M.A.D.A lebih lanjut bolehlah melawat mereka di laman sosial Facebook dengan 'click' link di bawah ini.


http://www.facebook.com/pages/ARMADA/123798244363495


Sebelum terlupa, dengarkan single duo dari SeeSharpMinor feat A.R.M.A.D.A yang bertajuk DEMI. dengar dan komen. Eksklusif untuk Nasyeed Twoyou!


http://www.reverbnation.com/play_now/song_8334458



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...