FOLLOWERS NASYID2U

Monday, January 10, 2011

Album Baru Dari Penasyid Kedah

Setelah muncul dengan album pertama,Secebis Harapan, kumpulan nasyid Fairuz kini tampil dengan album kedua mereka,Ada Cinta Ada Rindu. Berbanding dengan imej dahulu, Fairuz kini telah bergelar sebagai remaja.

Album Ada Cinta Ada Rindu menampilkan 9 buah lagu.Antaranya ialah Ada Cinta Ada Rindu, Rindu Padamu, Hanya Padamu, Insan Bergelar Teman dan lain- lain lagi yang mana lagu-lagu dalam album kali ini hasil gabungan komposer Mohammad Din Hanifa, Muhammad Fikri, Puan Juraini, Muqsit dan Nazor.

Album ini diterbitkan oleh syarikat Sinar Permata Gemilang.

Dalam masa yang sama juga,syarikat Sinar Permata Gemilang turut menerbitkan sebuah lagi album baru. Kumpulan As-Soliheen tampil dengan album pertama mereka, Satu Tekad.


Album ini memuatkan 8 lagu, 1 keroncong 3 sajak dan doa. Album ini menjanjikan kepuasan kepada para pendengar dengan lagu-lagu yang pastinya memuaskan hati seperti Keluarga Bahagia, Hakikat Kehidupan, Buatmu Ibu dan istimewa dalam album ini sebuah lagu sejarah dalam mengimbau kejadian 25 tahun yang telah berlaku iaitu Darah Memali. Rakaman album ini juga turut melibatkan Ust. Rosli Azmi (S/U Dewan Pemuda PAS Kedah) yang mantap bersajak. Lagu-lagu di dalam album ini hasil gabungan Muhammad Fikri, Ismail Hasyim, Ustz. Sarina dan Muqsit.

Kedua-dua buah album ini dirakamkan di studio As-Salam,Pulau Pinang. Kepada yang berminat, anda boleh dapatkan album ini dengan melayari blog Permata Nasyid.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...