FOLLOWERS NASYID2U

Tuesday, January 3, 2012

Pencarian Bakat Nasyid Baru


Saban hari, muncul kumpulan-kumpulan nasyid baru. Kewujudan mereka sedikit sebanyak membantu perkembangan industri nasyid tempatan. Namun, wujud juga persoalan dimana platform yang disediakan untuk mereka memperkenalkan diri.

Atas inisiatif, syarikat Jaringan Masry Enterprise (JME) telah membuka langkah melebarkan platform buat para penasyid baru dengan mengeluarkan sebuah kompilasi yang akan diterbitkan tidak lama lagi.

Projek yang diberi nama HIMPUNAN BAKAT NASYID ini adalah usahasama syarikat JME bersama syarikat milik Din Haniffa atau lebih dikenali sebagai Din As-Salam iaitu Ilham Cipta Production.

“Untuk edisi pertama,kita sedang mengusahakan untuk mencari 10-12 kumpulan nasyid atau solo yang berminat untuk bersama2 menjayakan projek khas ini”Ujar Pemilik JME, Hafiz Azizan (Hafiz Masrie) yang dipetik daripada blognya.

Menurut beliau lagi, tujuan album ini diterbitkan adalah untuk memperkenalkan kumpulan-kumpulan atau solo dalam irama nasyid yang amat mencintai irama ini dengan kos yang sederhana dan tidak membebankan para penasyid itu sendiri.

Hafiz Masrie

“Bukan mudah untuk menerbitkan sebuah album kerana ianya akan memerlukan belanja atau modal yang tinggi. Oleh sebab itu, dengan adanya program seperti ini, akan memudahkan lagi para penasyid untuk memperkenalkan diri mereka di persada industri muzik tanah air ini”

Bermula 1 Januari 2012, mereka telah memulakan pencarian tersebut. Kami difahamkan beberapa kumpulan sudah menyatakan minat mereka untuk menyertai.

Jika berminat untuk menyertai Himpunan Bakat Nasyid yang dianjurkan oleh gabungan syarikat JME dan ICP Studio boleh menghubungi Hafiz 0195139837 atau laman webhttp://bakatnasyid.blogspot.com/ – Munsyeed{Dot}Com

sumber:munsyeed.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...