FOLLOWERS NASYID2U

Wednesday, August 29, 2012

Para Perindu Syurga-Halim Ahmad

Sebut saja nama Halim Ahmad,mungkin ada yang tahu dan mungkin ada yang tak tahu. Tapi bagi peminat nasyid, sebut saja nama Halim Devotees, ramai yang mengenalinya.

Halim Ahmad merupakan salah seorang penggerak kumpulan nasyid Devotees dan cukup terkenal dengan projek-projek album nasyid indienya. Setelah hampir setahun lebih tersebar khabar berita menyatakan dia akan tampil dengan album solo, akhirnya khabar tersebut menjadi realiti setelah terbitnya album zikir Para Perindu Syurga.

Album ini merupakan album solo pertama Halim Ahmad namun penerbitan album ini bukan bererti dia telah keluar dari Devotees. Devotees masih wujud dan album ini merupakan album projek solo beliau sahaja.

Para Perindu Syurga menampilkan 9 buah zikir dan sebuah lagu bonus untuk tatapan peminat, Dalam Sujud Cintaku. Menariknya, menurut Halim dalam laman blog rasminya,lagu Dalam Sujud Cintaku telah terpilih sebagai 15 finalist lagu-lagu yang bertanding dalam Pertandingan Cipta Lagu anjuran Kementerian Kebudayaan dan Kesenian Negara. Kesemua lagu yang terpilih akan diputarkan di stesen radio IKIMFM dan pemenang akan dipilih menerusi undian yang akan diadili oleh pendengar-pendengar IKIMFM sendiri.

Album Para Pencinta Syurga ini merupakan terbitan terbaru dari Neurotic Studio, milik Halim sendiri dengan harga RM19.90 seunit. Bagi yang berminat untuk membelinya, anda boleh  ke halim.devo@gmail.com bagi urusan pembelian. - sumber: STUDIOKINI
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...